آراز کوچولوآراز کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره
سویل جونمسویل جونم، تا این لحظه: 20 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره

منیم نازلی ملکلریم

دایره لغات ارازی

1392/11/2 23:29
658 بازدید
اشتراک گذاری

 کلمه هایی که توی پارانتز نوشتم کلمه های درست ترکی هست

سلام=دیام

گانم =خانوم 

عکس=عکیس

دای=چای

کاما=خامه

مَمیر=پنیر

شُتر=موتور

زن عمو=مَمَنی

الیار=ایار

دبَّر=دفتر 

ابایی=هواپیما

قاطای= قطار

دوووت (یورت)=ماست

بوبین=دوربین

تندل=صندلی 

گانوم ملیم= خانوم معلم

گانگال=چنگال

بیبید دنگی=مداد رنگی

دوداشیم(یولداشیم)= دوستم

چیپ =کیف 

بیسگیدید= بیسکویت

اپـَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلین = افرین

آجادّی (جالادّی)= ریخت

 بَپس= چسب

بَبَت =نوشابه و شربت 

دوخدوم =ترسیدم

قویوش(نوخوش) =مریض

دافیس(خدافیز)=خداحافظ

پَمَ=کَمَر

غولوش =شلوغ

کلماتی که درست تلفظ میکنی=قاشق- بله- مداد - خون - ماشین- 

میشینی پای تلویزیون همش میپرسی اُ اقا نَدییی؟اقا چی میگه)

گانم نِنیی؟(خانوم چیکار میکنه)

بَبَ نه ایش گویو ؟ (نی نی چیکار میکنه)

عاشق میوه و شربت ابلیمو و ابمیوه و گردویی انقد خوب میخورین که بابایی و من کیف میکنیم و همش میگیم خدایا شکرت بچه هامون شکمو هستن حتی خوردن شربتهای تلخ داروییت هم اذیت نمیکنی ... چرا اذیت میکنی همش میگی به من شربت بده ابجیت هم اینطوری بود حتی ابجیت گریه میکرد به من امپول بزنین

قربونت برم که کلا جیش گفتنو یاد گرفتی اصلا خونمون جیش نمیکنی مگر در مواقعی که چند تا بچه خونمون باشن و تو سرت انقد گرمه بازی باشه که یادت بره جیشتو بگی اون موقع هم یکی دو قطره شلوارتو خبس میکنی بدو بدو میای میگی مامان شابای یاسدی 

ارازی قربونت برم که سر سفره همیشه مارو با تقلید کارهای بابایی و تقلید حرفهای ابجی جون میخندونی  خیلی نازی به خدا

صبحا همینکه چشمتو باز میکنی میگی مامان مَنَ بلَّ 

همچنان با قابلمه های من بازی میکنی دسته در سه تا قبلممو شکوندی ولی چیکار کنم که حریفت نمیشم

از هیچی نمیترسی منم برای اینکه بتونم بعضی وقتها بتونم جلوی کارایی که نباید بکنی رو بگیرم و چون دلم نمیاد دعوات کنم یا بزنمت با فلفل میترسونمت 

به تلویزیون زیاد علاقه نداری به جز چند تا تبلیغ و چند تا شعر عمو پورنگ که واست دانلود کردم

الانم نشستی بغلم داری یادم میدی چطوری با خمیرات ادم درست کردی البته درست نکردی ها داری کلاس میذاری میگی بوجوی الدیم بوجوی چیخادیم بوجوی تاپیسدیم بویا

شبا تو تختخوابت میخوابونم اخه خیلی دوسش داری ولی نصف شب خوابالو با بالش و پتوت میای پیش خودم صحنه خیلی خنده داری میشه درست عین این شکلک

نقاشی کشیدنو دوست داری مداد تراشیدنو بیشتر دوست داری  

 وقتی یه چیزی رو با اصرار میخوای و طرف نمیده با عصبانیت میگی من پسرم من پسرمکپی پیست کن دآت آی آر

ابجیتو بعضی وقتها اذیت میکنی یکم موذی تشریف داری 

بعضی وقتها وقتی از جلوی سوپر مارکتی رد میشیم و تو دلت چیزی میخواد میگی گاگا بابا الای 

چون بهت یاد دادم از کسی چیزی نخوای و گفتم گاگارو فقط بابایی میخره تو هم از زرنگیت اینطوری میگی منم متوجه میشم که خوردنی میخوای یه چیزی برات میخرم ولی حرفتو هم تایید میکنم تا یادت نره مژه

هر چیزی که بهت یاد بدم بلافاصله یاد میگیری خیلی باهوشی خیلی

یه شعر میخونی اینطوری داندیلی داندیلی داستانا بستانا( یه شعر ترکی هست)اراز مخففش کرده

شعر تاب تاب تاب بازی رو هم میخونی ولی چیزی متوجه نمیشم فقط از اهنگش میدونم اونو میخونی 

با حرفهای بامزه ای که میزنی دل هممون به خصوص بابایی رو بردی وروجکم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)